Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Informace o projektu

Rekonstrukce mostu se týká sanace spodní stavby  a výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes vodní tok Mži v místě Hracholuské přehrady v železničním km 1,429.

Celkově se jedná o most o 5 polích, z nichž dvě krajní jsou kamenná klenbová a vnitřní tři pole jsou shodné ocelové příhradové konstrukce s mezilehlou prvkovou mostovkou s rozpětím 3 x 57 m. Celková délka rekonstruovaného mostu je pak 208,4 m včetně křídel. Spodní stavba sestává ze dvou vysokých kamenných relativně štíhlých pilířů, založených v údolí řeky. Původní stavba tohoto mostu byla realizována před napuštěním Hracholuské přehrady, takže v dnešní době pilíře stojí ve vodě. Další dva pilíře a obě opěry jsou postaveny v horní části údolního svahu a jsou součástí krajních klenbových konstrukcí. Rekonstrukcí dojde k výměně tří hlavních ocelových polí a k zesílení spodní stavby injektážemi a novými betonovými konstrukcemi. V rámci stavby bude vyměněn kolejový svršek včetně předpolí SO 201 a na návodní straně mostu bude dobudována lávka pro pěší a cyklisty SO 102.  

Staveniště jsme převzali od zadavatele stavby SŽDC, správa Plzeň v lednu 2018. Stavba je realizována ve sdružení s MCE Slaný, kde SMP CZ je lídr sdružení.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Ing. Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Ing. Petr Popsimov

Další projekty

I/6 Oprava mostů Žalmanov

Byla zahájena rekonstrukce dvou silničních mostů na silnici I/6 u Karlových Varů. Za 5 měsíců by na obou mostech mělo být provedeno odbourání stávajícího příslušenství, zesílení spodní stavby, sanace stávajících nosníků KA 61, nové spřahující desky, římsy, dilatační závěry, izolace a vozovka.  

Zobrazit detail projektu
I/6 Oprava mostů Žalmanov

Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha Hl. n. II.část

Jako člen Sdružení MTS SwieR SMP – Hostivař II, realizuje SMP CZ přemostění ulice V Korytech. Jedná se o dva souběžné trvalé železniční mosty pro nové koleje č. 101 a 102  a č. 201 a 202. Původní tři ocelové plnostěnné nýtované mosty se postupně snášejí a nahrazují dvěma železobetonovými...

Zobrazit detail projektu
Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha Hl. n. II.část

Zobrazit všechny projekty