I/20 Cihelny, most ev. č. 20-006

Informace o projektu

Mostní objekt ev.č. 20-006 se nachází na silnici I. třídy mezi obcemi Teplička a Cihelny a je součástí hlavního silničního tahu mezi krajskými městy Plzeň a Karlovy Vary. Most byl postaven s několika dalšími mosty v rámci provádění přeložky silnice I/20 mezi Karlovými Vary a Bečovem na konci 70. let.

Důvodem opravy byl jeho špatný stavebně-technický stav, zejména pak prefabrikovaných nosníků KA-67, kdy nevhodným řešením odvodňovacích prvků došlo k perforaci kabelových kanálů předpínací výztuže a následnému poškození samotných kabelů předpínací výztuže.

Nový most:
Na obou mostních opěrách byly provedeny nové dříky včetně úložných prahů.
Součástí úložných prahů jsou železobetonové pod-ložiskové bločky.
Na úložných prazích byly vybetonovány nové závěrné zídky tl. 300 mm.
V oblasti mezilehlých pilířů došlo k odbourání stávajících stativ a jejich následnému obnovení. Výška nových úložných stativ h=750 mm, min. tloušťka konzol na koncích tl.250 mm, šířka stativa š.2500 mm. Součástí stativ jsou rovněž jako u úložných prahů opěr pod-ložiskové bločky. Pohledové plochy dříků středních pilířů byly tryskány a následně sanovány v rozsahu poškození povrchové úpravy provedené v roce 2008.
Nosná konstrukce byla v rámci realizační dokumentace stavby navržena jako spojitý nosník z předpjatých prefabrikátů T-93 v každém poli 7 ks uzavřena středovými a koncovými příčníky s následným zmonolitněním spádovou spřahující deskou tl. 220 mm a dodatečným předepnutím celé konstrukce.
Izolace byly provedené jako celoplošné, římsy z prefabrikovaných lícních prefabrikátů s dodatečným zmonolitněním.
Dilatační závěry byly navrženy a osazeny jako povrchové s rozsahem lamely 5-80 mm.

Most byl rekonstruován za úplné uzavírky provozu v období 16.04.-30.09.2018.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Václav Vlček

ředitel závodu Severozápad

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Václav Vlček

Další reference

Přeložka silnice 1/27, 1. stavba Tyršův Sad – Sukova, SO 202 – Most přes Radbuzu

Účelem mostu je převedení silnice I/27 v úseku Tyršův Sad – Sukova ulice mostním objektem přes údolí řeky Radbuzy. Trasa kříží polní cesty, vodovod a VTL plynovod. Podle doporučení geologa je část mostu založena hlubinným způsobem a část plošně. Nosná konstrukce je spojitý nosník konstantní...

Zobrazit detail reference
Přeložka silnice 1/27, 1. stavba Tyršův Sad – Sukova, SO 202 – Most přes Radbuzu

Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Rekonstrukce mostu se týká výměny nosné konstrukce na trati Pňovany – Bezdružice, konkrétně na jejím přechodu přes vodní tok Mži v místě Hracholuské přehrady v železničním km 1,429. Celkově se jedná o most o 5 polích, z nichž dvě krajní jsou kamenné klenbové a vnitřní tři pole jsou shodné ocelové...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany - Bezdružice

Zobrazit všechny reference