I/20 Cihelny, most ev. č. 20-006

Informace o projektu

Mostní objekt ev.č. 20-006 se nachází na silnici I. třídy mezi obcemi Teplička a Cihelny a je součástí hlavního silničního tahu mezi krajskými městy Plzeň a Karlovy Vary. Most byl postaven s několika dalšími mosty v rámci provádění přeložky silnice I/20 mezi Karlovými Vary a Bečovem na konci 70. let.

Důvodem opravy byl jeho špatný stavebně-technický stav, zejména pak prefabrikovaných nosníků KA-67, kdy nevhodným řešením odvodňovacích prvků došlo k perforaci kabelových kanálů předpínací výztuže a následnému poškození samotných kabelů předpínací výztuže.

Nový most:
Na obou mostních opěrách byly provedeny nové dříky včetně úložných prahů.
Součástí úložných prahů jsou železobetonové pod-ložiskové bločky.
Na úložných prazích byly vybetonovány nové závěrné zídky tl. 300 mm.
V oblasti mezilehlých pilířů došlo k odbourání stávajících stativ a jejich následnému obnovení. Výška nových úložných stativ h=750 mm, min. tloušťka konzol na koncích tl.250 mm, šířka stativa š.2500 mm. Součástí stativ jsou rovněž jako u úložných prahů opěr pod-ložiskové bločky. Pohledové plochy dříků středních pilířů byly tryskány a následně sanovány v rozsahu poškození povrchové úpravy provedené v roce 2008.
Nosná konstrukce byla v rámci realizační dokumentace stavby navržena jako spojitý nosník z předpjatých prefabrikátů T-93 v každém poli 7 ks uzavřena středovými a koncovými příčníky s následným zmonolitněním spádovou spřahující deskou tl. 220 mm a dodatečným předepnutím celé konstrukce.
Izolace byly provedené jako celoplošné, římsy z prefabrikovaných lícních prefabrikátů s dodatečným zmonolitněním.
Dilatační závěry byly navrženy a osazeny jako povrchové s rozsahem lamely 5-80 mm.

Most byl rekonstruován za úplné uzavírky provozu v období 16.04.-30.09.2018.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Václav Vlček

ředitel závodu Severozápad

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Václav Vlček

Další reference

Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Dále na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km...

Zobrazit detail reference
Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Stavba „Silniční propojení Tuhnice – Rybáře“ je přičleněna ke stavbě „Průtah silnice R6 Karlovy Vary – západ, 2. etapa“. Tato silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice a Rybáře, čímž se znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary. Dominantou této stavby je most přes řeku...

Zobrazit detail reference
Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Zobrazit všechny reference