I/20 Cihelny, most ev. č. 20-006

Informace o projektu

Mostní objekt ev.č. 20-006 se nachází na silnici I. třídy mezi obcemi Teplička a Cihelny a je součástí hlavního silničního tahu mezi krajskými městy Plzeň a Karlovy Vary. Most byl postaven s několika dalšími mosty v rámci provádění přeložky silnice I/20 mezi Karlovými Vary a Bečovem na konci 70. let.

Důvodem opravy byl jeho špatný stavebně-technický stav, zejména pak prefabrikovaných nosníků KA-67, kdy nevhodným řešením odvodňovacích prvků došlo k perforaci kabelových kanálů předpínací výztuže a následnému poškození samotných kabelů předpínací výztuže.

Nový most:
Na obou mostních opěrách byly provedeny nové dříky včetně úložných prahů.
Součástí úložných prahů jsou železobetonové pod-ložiskové bločky.
Na úložných prazích byly vybetonovány nové závěrné zídky tl. 300 mm.
V oblasti mezilehlých pilířů došlo k odbourání stávajících stativ a jejich následnému obnovení. Výška nových úložných stativ h=750 mm, min. tloušťka konzol na koncích tl.250 mm, šířka stativa š.2500 mm. Součástí stativ jsou rovněž jako u úložných prahů opěr pod-ložiskové bločky. Pohledové plochy dříků středních pilířů byly tryskány a následně sanovány v rozsahu poškození povrchové úpravy provedené v roce 2008.
Nosná konstrukce byla v rámci realizační dokumentace stavby navržena jako spojitý nosník z předpjatých prefabrikátů T-93 v každém poli 7 ks uzavřena středovými a koncovými příčníky s následným zmonolitněním spádovou spřahující deskou tl. 220 mm a dodatečným předepnutím celé konstrukce.
Izolace byly provedené jako celoplošné, římsy z prefabrikovaných lícních prefabrikátů s dodatečným zmonolitněním.
Dilatační závěry byly navrženy a osazeny jako povrchové s rozsahem lamely 5-80 mm.

Most byl rekonstruován za úplné uzavírky provozu v období 16.04.-30.09.2018.

Kontakt

Máte-li dotaz, týkající se této stavby, obraťte se na našeho zástupce:

Václav Vlček

ředitel závodu Severozápad

Napsat zprávu Zobrazit kompletní kontaktní údaje
Václav Vlček

Další reference

Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

V rámci rekonstrukce silnice II/246 Budyně–Koštice byla odstraněna původní ocelová konstrukce z nýtovaných nosníků s vloženým polem, pilíře byly zesíleny mikropilotami a byla namontována nová spřažená ocelobetonová konstrukce o třech polích o celkové délce 76 m. Spřahující deska byla vybudována...

Zobrazit detail reference
Rekonstrukce ocelového mostu přes Ohři, Budyně

Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor a pokračovat jižním směrem k výjezdu na Český Krumlov. Dále na hranice s Rakouskem má pokračovat jako rychlostní silnice R3, kde se má spojit s připravovanou rakouskou rychlostní silnicí S10. V roce 2008 byla zahájena výstavba 25 km...

Zobrazit detail reference
Most na dálnici D3 přes Lužnici, Veselí n. Lužnicí

Zobrazit všechny reference