Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Zavěšený most přes Ohři na I. etapě silničního propojení Tuhnice-Rybáře, Karlovy Vary

Silniční novostavba řeší propojení čtvrtí Tuhnice  a Rybáře, čímž  znatelně odlehčila provozu v centru města Karlovy Vary.

Dominantou této stavby je most přes řeku Ohři.

Celá nosná konstrukce mostu je zavěšena ve dvou rovinách na 32 závěsech vedených paprskovitě z hlav dvou pylonů. Pro zavěšení byly použity závěsy DYNA Grip od spol. DYWIDAG – Systems international, a to typu DG-P12 a DG-P19. Závěsy byly sestaveny z 12 nebo z 19 sedmidrátových lan o průměru 15,7 mm. Lana mají trojnásobnou protikorozní ochranu, jednak pozinkováním lan, vyplnění prostoru kolem lan protikorozním tukem a nakonec vlastním obalem závěsu z trubek z materiálu HDPE.

Nosnou konstrukci tvoří podélně i příčně předepjatá železobetonová parapetní deska s konzolami v horní části parapetů nesoucími chodníky.

Na opěrách je nosná konstrukce uložena vždy na dvojici elastomerových ložisek a musí být držena ve všech směrech, protože zavěšená konstrukce představuje „dětskou houpačku“.
Pro omezení svislých a příčných pohybů je konstrukce přitažena k opěře vždy dvěma kotevními šikmými táhly. Pro omezení podélných pohybů je v ose mostu vložen mezi opěru a nosnou konstrukci vždy jeden hydraulický tlumič (stopper). Byl použit typ MSTU 200kN/100 mm od spol. Maurer Söhne. Samotné opěry jsou železobetonové, velice složitého tvaru, a jsou založeny hlubině na sedmi pilotách průměru 900 mm. Oba pylony, na kterých je nosná konstrukce zavěšena, jsou identické, liší se pouze úrovní terénu. Pylony tvaru „delta“ jsou tvořeny základovými patkami a příčně skloněnými železobetonovými sloupy obdélníkového průřezu. V horní třetině jsou sloupy spojeny rámovou příčlí. V úrovni vetknutí do základových patek jsou sloupy spojeny předpjatým táhlem. Nad příčlí pokračují sloupy pylonu svisle a pro zakotvení závěsů byla do železobetonové konstrukce vložena silná ocelová hlava. Základy pylonů spočívají vždy na čtyřech pilotách o průměru 1 200 mm. Délka mostu je 128,2 m, rozpětí polí: 28,51 m + 64 m + 28,51 m a šířka mezi vnějším zábradlím je 14,4 m.

INVESTOR
ŘSD ČR, správa Karlovy Vary a Magistrát Karlovy Vary
PROJEKTANT
PONTIKA
ZHOTOVITEL
SMP CZ
REALIZACE
10/2006 - 12/2007
OCENĚNÍ
MÍSTO STAVBY
Karlovy Vary, Karlovarský kraj

Sdílejte tuto stránku:

pro více informací o této zakázce se obracejte na:

Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

Petr Popsimov

ředitel divize Dopravní stavby

KONTAKTY

SMP CZ, a. s.

Vyskočilova 1566
140 00 Praha 4

Telefon:  +420 222 185 111
E-mail: info@smp.cz
Datová schránka: utdgcji

IČO: 27195147
DIČ: CZ27195147

Recepce

Pondělí až pátek, 7-19 hodin
Sídlo společnosti je bezbariérové.

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 9654.

KONTAKTY

SMP CZ, a. s.

Vyskočilova 1566
140 00 Praha 4

Datová schránka: utdgcji
Telefon:  +420 222 185 111
E-mail: info@smp.cz

IČO: 27195147
DIČ: CZ27195147

Recepce

7-19 hodin
Sídlo společnosti je bezbariérové.

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 9654.